Tuesday, January 21, 2014

Gilderoy hihityttää Griseldaa - Griselda giggles at Gilderoy

Bowtruckle Pines sai uuden asukkaan tänään kun Gilderoy Lockhart teki dramaattisen sisääntulon viitta hulmuten, tuoreeltaan kaukomailta tulleena. "On siinä keikaria kerrakseen", Griselda hekotteli. "Mitä mahtavat kylän muut velhot tuumata koreasta kollista?"

Bowtruckle Pines got a new inhabitant today as Gilderoy Lockhart made a dramatic entrance, cloak swishing , fresh from his journey from a faraway land. "My my, aren't you a dashing lad", Griselda chuckled. "I wonder what the village wizards will make of this dandy sorcerer?"


Gilderoy lampsi Riddle's Rookiin kuin kotiinsa ja istahti isännän elkein Voldemortin tuoliin. Tosin, jos tuo tietäisi, kenelle tuoli kuuluu, saattaisi pojalle tulla pupu pöksyyn.

Gilderoy swept into Riddle's Rook and draped himself elegantly in Voldemort's chair. Although, if he knew who that chair belongs to, he might not be quite so nonchalant.


"Hihii, nytpäs sie tempun teit", Griselda naureskelee. "Odotappas kun Voldy kuulee tästä!" Lockhart ei huomaa Geiseldan vahingoniloa, herralla on liian kiire yrittää asettua näyttävään asentoon. Gilderoy parka ei taidakaan arvata, miten vaikeaa on tehdä vaikutusta vanhaan akkaan!

"Uh oh, now you've really done it", Griselda sniggers. "Just you wait until Voldy here's about this!" Lockhart doesn't notice her malicious glee, he's too busy trying to strike a flattering pose. Poor Gilderoy, I have a feeling he'll be shocked by how hard it is to impress the old hag!


Tätä en olekaan muistanut kuvata, nimittäin ajankääntäjä, vai miksi sitä suomeksi kutsutaankaan. Löytyi netistä törkyhalvalla :)

I've forgotten to show this acquisition of mine, a time turner I found online dirt cheap :)




3 comments:

Frac said...

Ah, Gilderoy on juuri niin keimaileva kuin kirjoissakin. :D
Mulle tuli just eilen postissa ajankääntäjä, niin hieno esine! Tosin sun on kauniimpi, mun ei käänny joka suuntaan niin kuin pitäisi, mutta pidän siitä silti. :)

shaairah said...

On, toi on musta tosi hyvä nukke, siitä huokuu just semmonen "sissus että mä oon ihana"-asenne :D Ja on esikuvansa näkönenkin :) Plussana toi että sillä on enemmän ja paremmin liikkuvia niveliä kuin monilla Mattelin nukeilla. Ja on toi viittakin aika pähee :D

Mä oon metsästäny tota nukkea pitkään, kun eivät yleensä mahdu mun budjettiin, nyt löyty halpa kaveri. Mua houkuttaa tehä Gilderoyn huone, jossa tietysti paljon peilejä ja sen omia kuvia ja teoksia, fanipostia ja pröystäileviä viittoja ja kaapuja.

Pahasti nää vaan junnaa ajatuksen taholla, missä oi missä on mun oma paskarteluhuone, jossa mahtuis värkkäilemään?? Täytyyköhän sekin tehä ite ;)

Unknown said...

Everytime I see that pot in your pictures I smile!! I love it!! She is so funny!! :)